المجلس المحلي بسمه

قسم المعارف والرياضه والشباب

046257693    فاكس-046257695

 مدير القسم-رافت كبها-046257693

سكرتيرة القسم ومركزة البساتين والروضات- فله محاميد -046257693

ضابط الدوام المنتظم-محمد اغباريه-046257693

قسم الخدمات النفسيه:

محمد نجيب محاميد – اخصائي  نفسي ومدير القسم

محمود محاميد- اخصائي نفسي

 ان التربيه والتعليم هي العامل الاساسي في بناء كل امه وعليها يبنى مستقبل الامم,الانتماء,والتقدم.

ان اهمية التعليم بالنسبه لمجلس بسمه المحلي تشكل تحديا اول وهام في جدول الاعمال وسلم الاولويات ,لذا نعمل جاهدين ونبذل قصالرى جهدنا لجعل جهاز التعليم بيئه دافئه ,مجديه ونافعه لكل المجودين في اطارها.

ويشمل قسم المعارف في المجلس كل مراحل التعليم من سن 3 سنوات حتى 18 سنه في التعليم العادي وحتى جيل 21 سنه في التعليم الخاص.

مدارس بسمة :

مدرسة برطعة ألابتدائية

مدرسة برطعة الاعدادية

مدرسة برطعة الثانوية

مدرسة عين السهلة الجماهرية

مدرسة معاوية الابتدائية

مدرسة معاوية الشاملة

מחלקת החינוך בבסמ”ה

מועצה מקומית בסמ”ה הוקמה ב- 15.1.1997, עקב פירוק מועצה אזורית נחל עירון.

במועצה ישנם שלושה ישובים, ברטעה, מועאוויה ועין אלסהלה.

המועצה הוקמה בכדי לתת שירות ומענה מוניציפאלי לשלושת הישובים.

יש לציין ששטח המועצה מפוזר ואינו רציף, וקיים מרחק פיזי בין שלושת הישובים, דבר אשר מקשה בצורה משמעותית על המחלקה לפתח מערכת שירותים משותפת לשלושת היישובים.

בעלי תפקידים במחלקה:

ראפת כבהא- מנהל מחלקת החינוך

מוחמד אבו עלו- קצין ביקור סדיר

מוחמד מחאמיד- פסיכולוג, מנהל שפ”י

מחמוד מחאמיד – פסיכולוג

פולה מחאמיד- רכזת גנים, ומזכירת המחלקה

 

במערכת החינוך בבסמ”ה פועלים היום 3- בתי ספר יסודיים , ושתי חט”ע  הראשונה בברטעה והשניה במועאוויה.

על מערכת החינוך בבסמ”ה , המהווה את עמוד השדרה המערכתי, ישנה חובה עליונה להתאים עצמה הן מהבחינה הפיזית, והן מהבחינה  הפדגוגית חינוכית.

השפעת ביה”ס היסודי על המשך דרכם של התלמידים היא מערכת הן בהקניית  יכולות התלמיד ועיצוב אישיותם, ובעלי מוטיבציה חיובית, בהמשך דרכם בעתיד.

להשגת מטרות אלה, חייבת מערכת החינוך היסודית, להתארגן ולעמוד על מספר הדגשים:

  1. ארגון ביה”ס כמערכת אחת פעילה תוך קשר הדוק בין כל מרכיביה
  2. התלמיד נמצא תמיד במרכז הלמידה והעשרה, על צוות ההוראה בבתיה”ס לקדמו בתוך כיתה הטרוגנית, כדי שיגיע למקסימום יכולתו האישית, ולפי קצבו הוא ובפיתוח וטיפוח דרכי חשיבה עצמאיים.
  3. צוותי המורים ישתלמו יהיו מיומנים בתהליך הנ”ל.
  4. כל המערכת היסודית (כולל כיתות גן החובה מצמודות לביה”ס) תפעל במסגרת אחת כוללנית יישובית, ובשיתוף פעולה הדוק בעתיד עם  החט”בים, אך יחד עם זאת יודגש המימד הייחודי של כל בי”ס ובי”ס.

בתי ספר על יסודיים :

הישוב

תלמידים

חט”ב ברטעה

401

חט”ב מועאוויה

436

תיכון ברטעה

332

תיכון מועאוויה

290

 

החינוך הקדם יסודי

מספר הילדים בשכבות הגיל בחינוך הקדם יסודי בסוף שנת 2013    כ- 680 ילדים. מספר זה מהווה את הבסיס המרכזי להפעלת מעונות יום, גני טרום חובה  (גילאי 3-4) וגני חובה (גילאי 5) .

הפעלת גני טרום חובה ע”י המועצה המקומית  אפשרה לכל ילדי גילאי 3-4 להימצא  במסגרת חינוכית מסודרת.

כיתות גן החובה בכפרים הן צמודות או סמוכות לבתי הספר  היסודיים.

גני הילדים מהווים את הבסיס החשוב של מערכת  החינוך בבסמ”ה, ויש צורך לעשות הכל למען חיזוקם, הן מהבחינה הפיזית והן מהצד החינוכי פידגוגי.

גני טרום החובה (גילאי 3-4)

כלל אוכלוסיית הילדים בגילאי טרום החובה, מגיעה בשנה”ל 2013\2014 ל –446 ילדים, לקליטתם במערכת החינוך השכירה המועצה 13 כיתות גן.

מסגרת הלימודים בגאלי 3-4 , חובה, וחשיבותה רבה להתפתחות הילד

  1. ילד שלא התחנך בגילאי 3-4 במסגרת חינוכית מסודרת מגיע בגיל 5 לגן החובה, עם חסכים רבים וחוסר מוכנות , דבר המעכב ופוגם בהישגם הלימודיים והחינוכיים בעתיד.
  2. חשובה רווחת הילדים בהימצאותם במסגרת מובנית ומחייבת.
  3. המצאות הילד במסגרת לימודים גן טרום חובה  “משחררת” את האם מטיפול בילד ומאפשרת לה לעסוק בעיסוקים אחרים.

ברטעה

 7 גנים טרום חובה

מועאויה

 5 גנים טרום חובה

עין אלסהלה

 3 גנים טרום חובה

 

 

גן חובה (גילאי 5)

כל כיתות גני החובה בבסמ”ה צמודות או סמוכות לביה”ס  היסודיים, אך אינן מוגדרות כחטיבות צעירות.

יש לציין כי המועצה המקומית מציידת את כיתות הגן בציוד לימודי מתאים, אך עדיין יש להשלים את הציוד החסר, בעיקר לאור שיטות ההוראה החדשות והיעדים שנקבעו לגיל הרך

ברטעה

 3 גני חובה

מועאוויה

 3 גני חובה

עין אלסהלה

 2 גני חובה

 

 

    פעילות המחלקה לחינוך בתחום החינוך הקדם יסודי:

  • בניית תכנית לימודים חדשנית לגני הילדים.
  • פיתוח ספריות בכל הגנים
  • טיפול בפיתוח חצרות הגנים
  • החלפת תכניות מחשבים בגני החובה
  • הכנסת מחשבים לגני החובה
  • בניית מרכזיה פדגוגית לגיל הרך
  • השתלמויות לגננות  ולעוזרות
  • מופעי תיאטרון וטקסים
  • שיתוף הפעולה בין הפסיכולוג  והגננת

 

יסודי ברטעה

(סמל מוסד-318089)

שם המנהל: מחמוד כבהא

סוג ב”ס: ממלכתי

שם המפקח: זקריא חרדאן

מס’ תלמידים: 670 (א’-ו’)

מס’ כיתות:  25

מס’ מורים:

קדימיות של המוסד:

-העלאת רמת ההישגים בערבית ובמתמטיקה, ומתן מענה דפרינציאלי ללומד בהיבט הדידקטי

-פיתוח תרבות של שייכות למקום ולקהילת ביה”ס ולחברה בכלל

-מדידה והערכה, תכנון לימודי

פרוייקטים לימודיים:

-קורסי העשרה אחה”צ לילדים מתקשים

-טיפול בילדים בסיכון (360 מעלות +ציל”ה)

-ספר לכל ילד

-קורס העשרה לילדים מתקדמים

 

פרויקטים  חינוכיים:

-פר”ח

-הנחית הורים

-תזונה נכונה (ארוחת בוקר)

-להיות שונה (שלוב התלמיד בעל הצרכים המיוחדים)

-פעיליות חברתיות לפי הנסיבות

 

חט”ב ברטעה

(סמל מוסד- 348292)

שם המנהל: ראיד כבהא

סוג ב”ס: ממלכתי

שם המפקח: זקריא חרדאן

מס’ תלמידים: 401 (ז’-ט’)

מס’ כיתות: 14

 

קדימיות בית הספר:

-הישגים לימודיים

-אווירה לימודית נוחה

-ארגון העבודה

-העצמת מורים

השתלמויות:

-השתלמות בית הספר

-העצמת מורים

-חינוך לדמוקרטיה ושותפות

פרויקטים לימודיים:

-תוכנית עידוד הקריאה

-תוכנית לימוד ההתמחויות לכיתות ט’

-קורסי העשרה למוכשרים ולחלשים

 

פרויקטים חינוכיים:

-מנהיגות בקרב התלמים, שתי קבוצות ח’ ו-ט’

-לימוד השפה העברית לתלמידי ברטעה המזרחית (יוזמה חינוכית)

 

 

ב”ס יסודי מועאוויה

(סמל מוסד-318196)

שם מנהל: אגבאריה עמאד

מס’ כיתות: 19(א’-ו’)

מס’ תלמידים: 449

פעילויות ופרויקטים:

-פר”ח שמתקיים בימי שישי ושבת.

-חומש בימי שישי ושבת.

-חוג מחשבית לתלמידי כיתה ו’ בימי שישי.

חוג אנגלית לתלמידים מצטיינים כיתות ה’.

החזון הבית ספרי:

-הקניית יכולות לימודיות, חינוכיות וחברתיות אצל כלל התלמידים.

-פיתוח תלמיד אקטיבי בחברה ואחראי למעשיו בתוך בית הספר ומחוץ לוץ

קדימיות בית הספר:

-שיפור ההישגים הלימודיים בערבית בכיתות ג’-ד’ במשך שנת הלימודים הנוכחית

-שיפור ההישגים הלימודיים במטמטיקה בכיתות ג’-ד’ במשך שנת הלימודים הנוכחית

-אקלים בית ספרי במיטבו

 

חט”ב מועאוויה

(סמל מוסד-348276)

שם מנהל: עלי אגבאריה

שם המוסד: מקיף נחל עירון

מפקח כולל:

מס’ תלמידים: 436

מס’ כיתות: 14

החזון הבית ספר:

-כל תלמיד יכול להצליח

-טיפוח כל מרכיבי החינוך סיב התלמיד

-טיפוח כל התחומים המרכיבים את אישיותו של התלמיד

המטרות והיעדים החינוכיים של בית הספר:

-הגברת ההנעה ללימודים הקרב התלמידים

-קידום אוכלוסיית התלמידים החלשים, הבינוניים וטיפוח המצטיינים

-טיפוח האקלים הבית ספרי והתרבות הבית ספרית כמנוף לצמצום אלימות

קדימויות  לפעולה בשנה”ל תשס”ה:

-שיפור  ההישגים במתמטיקה ובאנגלית לכל השכבות

-הגברת שייכות התלמידים לביה”ס

-צמצום האלימות הפיסית והמילולית בין התלמידים

– שיפור תוצאות המיצ”ב באנגלית ובמתמטיקה

-הורדת אחוז ההיעדרויות  בביה”ס

-טיפוח מצוינות בקרב תלמידים מחוננים

-חינוך לסובלנות  וקבלת השונה

-חינוך לערכים ולאזרחות טובה

-צמצום פערים בין התלמידים

-חינוך ושמירה על האסתטיקה וניקיון הסביבה הפיסית של ביה”ס

-עידוד כתיבת עבודות אישיות ועבודות חקר בקרב התלמידים

-הגברת המעורבות הקהילתית

 

 

 

 

ב”ס יסודי עין אלסהלה

(סמל מוסד- 318287)

שם מנהל ב”ס: סחר בדראן

מס’ כיתות: 19

מס’ תלמידים: 422

 

קדימיות בית הספר:

-הרמת ההישגים

-צמצום האלימות

-מחקרים סביבתיים

פרויקטים לימודיים:

-שבוע השפה הערבית

-מדברים אנגלית בבית  ספרינו “שבוע האנגלית”

-מחקר סביבתי טהור מים מזוהמים בבית הספר

 

פרויקטים חינוכיים:

-הפסקה פעילה\ הורים\מורים\תלמידים

-המורשת שלי, מנהגים וערכים

– שבוע הבריאות

 

תלמידים  בעלי צרכים מיוחדים:

     דבר שמחייב:

  1. מיפוי יישובי כללי  ברמה הבסיסית
  2. תגבור מערך היועצים בבתי הספר.
  3. תגבור מערך הפסיכולוגים.
  4. אישור תקנים

      גן שפתי: גן שמטפל ב-9 תלמידים, תלמידים עם עיכוב שפתי ואנטילגנטציה תקינה,  מקבלים     ריפוי בדיבור, ריפוי בעיסוק, תרפיה במוסיקה